تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۳۰۱۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغالزایی برای ۲۰۱۹ نفر با حمایت بسیج سازندگی خوزستان  
 

 مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی خوزستان در نیمسال اول سال ۱۴۰۳، با تسهیلات کم‌بهره برای ۲ هزار و ۱۹ نفر شغل ایجاد کرد.

 سرهنگ پاسدار سید اسلام موسوی روز یکشنبه در گفت و گوی رسانه ای در این خصوص اظهار کرد: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی حامی کارآفرینان و تولید کنندگان در نیمه نخست سال جاری اقدامات موثری برای رشد تولید و اشتغال‌زایی در دستور کار قرار داد.

 

استفاده از روش های تثبیت اشتغال از تولید کنندگان و کارافرینان

وی افزود: اشتغال‌زایی همواره اولویت قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی بوده و در همین راستا نیز با ارائه تسهیلات کم‌بهره، استفاده از روش های تثبیت اشتغال از تولید کنندگان و کارافرینان به خوبی حمایت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون تسهیلات فراوانی به متقاضیان اعطا شد که درپی آن موجبات اشتغال ۲ هزار و ۱۹ نفر فراهم شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۹۷۱ نفر با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی، کسب و کار خرد خانگی و کارگاه‌های صنایع تبدیلی، ۳۰ نفر در دهکده اقتصاد مقاومتی شهید فرجوانی، ۱۸۸ نفر با طرح صندوق های قرض الحسنه، ۷۰۰ نفر در طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه، ۸۲ نفر با اجرای طرح های دانش بنیان و ۴۸ نفر نیز در طرح استاد شاگردی مشغول به کار شدند.

سرهنگ پاسدار موسوی خاطر نشان کرد: همچنین در سال گذشته نیز با اعطای تسهیلات به کارآفرینان، چهار هزار و ۴۱۸ نفر مشغول بکار شده و چرخ هزاران کارگاه تولیدی به حرکت درآمد شد.

 

آموزش و توانمندسازی بیش از سه هزار نفر از جوانان و بسیجیان کارآفرین

وی اظهار کرد: در نیمسال اول سال ۱۴۰۳، درموضوع آموزش و توانمندسازی نیز ۲ هزار و ۲۱۵ نفر، توانمندسازی مربیان برنامه ارتقای بهره‌وری محصولات راهبردی، ۷۸۳ نفر، در توانمندسازی شبکه خودکفایی گوشت قرمز، ۸۵ نفر، در شبکه سازی فرماندهان بهره‌وری استان و شهرستان در قالب کانون یادگیری نیز ۱۳ نفر آموزش دیدند.

  تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی و فراهم کردن زمینه حضور جوانان در عرصه‌ ‌سازندگی کشور به ویژه بخش کشاورزی و مناطق محروم، استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان در جهت تسریع در روند اجرایی فعالیت‌های بخش کشاوررزی و محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی، کمک به کاهش خسارت در بخش کشاورزی از طریق پیشگیری و کنترل عوامل خسارت زا و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و دامی،اجرای فعالیت‌هایی که ماهیت ضربتی داشته و یا در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه نیاز به نیروی انسانی بیشتری دارد، از اهداف بسیج سازندگی است.

همچنین اجرای پروژه‌های عام المنفعه بخش کشاورزی در راستای افزایش تولید و حفظ منابع پایه، آموزش علمی و عملی جوانان به خصوص فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در قالب طرح کارورزی،تغییر نگرش در نیروی انسانی جوان نسبت به فعالیت در بخش کشاورزی و کمک به اشتغال‌زایی جوانان از طریق هدایت آنان به فعالیت‌های بخش کشاورزی و ترویج غیر مستقیم شیوه های صحیح کشاورزی به بهره برداران از طریق آموزش به جوانان روستایی، از دیگر اهداف بسیج سازندگی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار